Thursday, December 23, 2004

theater stelanto/galerie te kijk toneelstuk

regie: stijn brouns
org: stijn brousns
acteurs: stelanto acteurs
als ik zou kunnen, zou ik een affiche inscannen maar ja, het is toch iets van vorig jaar hé
en er is schrijf-spreekrecht-publicatie en zwijgrecht blijkbaar ook
vb je mag niets zeggen, schrijven, spreken over een ander, je moet zwijgen, je mag schrijven
haha!
ps maar k meen 't wel hé, .....

toneelstuk
galerie te kijk
theater stelanto gent

Ik was echt benieuwd wat Stijn allemaal bedacht had.
Toen ik de uitnodiging kreeg, heb ik geen seconde getwijfeld om te gaan (ook omdat ik graag naar toneel ga)
Na wat over en weer getelefoneerd te hebben, kwam ik bij Stijn terecht.
Enkel de locatie was niet eenvoudig te vinden.

Dit toneelstuk werd gespeeld door jonge acteurs. (wat heel goed is)
Deze durfden wel iets te tonen op het podium vb Tom Verseé, Bruce Fecheyr, ....

Op 2,5 maanden tijd zijn ze allen klaar gestoomd voor het toneelstuk onder het toeziend oog van Stijn en Tom.
Dit is wel gewaagd!
Het stuk was zeker gedurfd en de moeite waard.
Let op! Er werd niet vertrokken van een bestaand toneelstuk!
(zoals meestal het geval is)
Stijn Brouns heeft dit geschreven en geregisseerd.
Hij heeft de bijpassende kostuums en muziek gekozen.
Wel dient hun stem nog volume en kracht te krijgen, dat hoor je wel duidelijk.

Voor de rest was het modern, vernieuwend en zeker een succes.
Zo heeft Stijn 3 keer de zaal uitverkocht (met de steun van zijn ouders en vrienden)

Niet iedereen heeft hierover dezelfde mening.
Als je gewoon bent van naar een toneelstuk te gaan (vertrekkende vanuit de bestaande tekst) is dit zeker anders.

Toch vond ik het goed, over het algemeen gezien.
proficiat, stijn

zo heeft Stijn nog plannen over de toekomst met theater stelanto en een roman

....

van maren
4 februari 2004

No comments: