Wednesday, December 29, 2004

20 vragen die ik me stel en extra vragen bedacht!

1. wie ben ik?
2. waar komt de wereld vandaan?
3. bestaat God?
4. wat houd de wereldproblematiek zoal in?
5. waarom dicht ik en spuit ik geen graffitti?
6. hoe goed ken ik mezelf?
sub hoe goed kent iemand anders mij dan?
7. wat is vriendschap?
sub liefde/seks/vertrouwen/...
8.hoe eindigt het boek de wereld van sofie?
sub verdwijnt sofie en waarom snap ik het hele boek behalve dat?
9.zijn vrienden die je langer kent daarom betere vrienden?
10. waarom hou ik van bjorn en niet van stijn?
11.val ik op in deze wereld?
12. ben ik te stil, bang, verlegen?
13. moet ik assertiviteit volgen?
wat is dat?
leer ik er iets bij of niet?
14.waarom praat ik soms teveel en zwijg ik als ik bij bjorn ben?
15. ken ik iets van toneel, vb speel ik toneel zonder dat ik het besef?
16.waarom kan ik geen 16de vraag verzinnen maar wel nog 10 andere?
17. wat is de waarde van geloof?
18. is zuinig = aan gierig?
19. zijn kinderen filosofen?
20. wie heeft er gelijk
het nieuws (de nieuwsankers)
kjt
chiro
je ouders
kinderen/pubers
of je hond?

extra vragen
1b. wat zou je hond/kat/*baby te vertellen hebben als die kon praten
sub hebben ze iets te vertellen vb speel met me, knuffel me, mn billen zijn nat?
sub zouden ze je gek praten/maken
2b. wat is ons doel hier en streven we dit na?
sub waarom zijn mensen niet vriendelijker tegen elkaar?
karakter of niet? wat is dat toch?
sub heb ik een droom, is dit dan bjorn of niet?
waarom trouwen de mensen niet meer, vertrouwen ze elkaar nog?
3b. waarom delen jongeren tss 13-15 jaar steeds vaker het bed en vinden ze dit
fijn
om s mee te maken (zoals de oorlog, van een berg springen, roken, drugs pakken,...)
of wat dat?
sub a wat is dit toch met rookcampagnes, halen ze iets uit
sub kan je iem veranderen vb doen stoppen met een vervelende gewoonte, je mag dit niet of dat niet, luistert die dan ook, is dit een teken van hem/haar graag te zien?
sub b. op een pak sigaretten staat er: roken veroorzaakt kanker (als je dit leest, heb je en 't pak en een sigaret) wat haalt dit dan uit?
sub volg ik bjorn in z'n droom en waarom doen?
laat ik hem steeds begaan?
ga ik kapot als het uit is?
is het nu al aan?
volg ik bjorn dan in z'n doen en laten
maw ben ik 'n controlefreak?
4 b. hoe komt het dat ik overeenkom met stijn, bjorn, fabian en tom , tina, vleerke, orkaatje, irid maar niet met sandy?
hoe komt dit toch?
wat zijn de bep factoren?
5b. is God gelukkig met z'n schepping, huilt hij of niet?
sub 1.waarom verandert hij niets?
sub 2.waar zijn m'n meme, pepe, grootmoeder en-vader, nichtje, tantes, neefje en tim naartoe
sub 2a. zie ik hen ooit terug en wanneer dan, waar dan?
sub 2b. wordt je ingedeeld bij je familie als je dood gaat, heeft god een groot boek bij zich met namen, data, enzo of niet? droom ik dit?
sub 2c. bestaat de hemel/hel of droom ik dit ook?
geloof ik wat ik wil geloven?
6b. is de wereld een sprookje?
wie heeft dit bedacht? god, olivier of lik en lak?
houdt jostein gaarder me voor de gek?
of niet?
is dit louter filosofisch?
sub waarom schrijf ik op alles wat ik zie, toiletpapier, briefjes ....
sub hoe komt het dat ik nog steeds speels kan zijn als een 8-jarige, ben ik zelf nog zo, waarom kan ik duizenden spelletjes verzinnen voor familie en haast geen enkel onbestaand voor de speelclub, waarom moest ik toen steeds een kwartier nadenken?
sub wie ben ik, waarom heb ik 3 broers maar geen enkele zus en kreeg ik loebas, een hond als troost, waarom zeggen mn broers gemene dingen, bv dat ik een clown heb kenzo, een knuffel, en als bjorn komt dan mn andere clown erbij kan leggen? dat je gsm kapot gaat door regen? dat je geld van je kaart verdwijnt als die gsm niet aanlegt? waarom zeggen ze nooit maar dan ook nimmer sorry?
sub waar pas ik in deze wereld? in mezelf, in bjorn
ben ik van 1. mezelf 2. mn familie 3. mn moeder 4. van bjorn
waarom verzamel ik stenen en geen vensters?
sub wat zie ik in postzegels, zeepjes, edt staaltjes en edp , artis punten, allerlei poëzie en toneel artikels, doe ik dat graag, boeit het me of verveel ik me anders?
sub wat maakt me uniek, ben ik uniek

7. waarom speelde ik eerst met ponys, princess, dan met popjes, knuffels en doe ik dit niet meer of stiekem wel nog, waarom kreeg ik dat steeds
maak ik pret met jongens, hou ik hen voor de gek, kan ik niet zonder mn broers, bjorn, fabian, stijn, tom, enzo, kan ik zonder vleerke, kaatje, of niet?
is the jungle of boys onbereikbaar?
waarom is het toch bjorn en niet stijn?
ja, hoe komt dit toch?
was ik bjorn vergeten?
vond 'k 't fijn om hem terug te zien of niet?
waarom zeg ik niet wat ik denk tegen bjorn/stijn
hoe komt het dat ik een jaar op bjorn gewacht heb en een halfjaar op stijn, hoe komt het dat ik maar ll donderdag met stijn deftig kon praten zonder stoorzenders?
ik denk dus ik ben of besta ik omdat ik denk?
of wat?
wat klopt er niet in deze wereld en wat wel?
klopklop?

nu ben 'k uitgepraat, je kan dit in stukjes lezen of niet lezen, juist s bekijken
nice stars, sweet dreams (waarom heb ik glittersterren gekocht, deze op een blad met stickertjes geplakt op een zwart blad en goud blad en ze boven mn bed gehangen, waarom heb ik nu de indruk dat ik vlugger in slaap val als ik ernaar kijk, droom ik dat bjorn bij me is , of wat, beschermen de sterren me en hoe dan? , waarom vind ik glittersterren (glow in the dark) nog steeds fijn, ben ik 8,12,16,21 of 24, waarom word ik thuis soms behandeld alsof ik 15,18,20 jaar ben, wil ik dit, doe ik zo of wat??????? vele vragen, evenveel antwoorden morgen, ga d'er even over denken, oke, pieker je niet suf!

No comments: