Monday, December 27, 2004

woelwater/open jaar

ds 26,27 december 1998-jongerenpagina woelwater

moeilijke voornemens
stijn, dries, marij, hilde, ella-marie en manuel kiezen voor een sabbatjaar om over hun toekomst na te denken

bij een nieuw kalenderjaar horen goede voornemens, niet meer nagelbijten, minder zoetigheid, na gebruik het dopje op de tube tandpasta schroeven, geen slippertjes meer, vegetariër worden, enzo...., maar bij het ochtendgloren hebben vele hun glans al verloren, vaak worden ze weer opgeborgen, samen met de kerstballen
toch zijn er mensen, jonge mensen, die van hun goede voornemens, meer werk willen maken
ze zijn achttien en ze willen van hun leven een leven lang het beste maken

aan de ene kant ben ik blij dat ik de tijd krijg om na te denken, maar soms is het om van te flippen

er zijn geen voorgegeven normen hier, er is meer vrijheid, maar dat betekent meer leegte, iedereen is de ontwerper van zijn eigen leven maar dit is verdomd moeilijk

ik wil de emotie die ik bij het leven heb niet verliezen, het simpele feit is dat ik leef en dat ik dat leven kan beleven, is zo verwonderlijk, ik hoop die verwondering nooit te verliezen

ik wil niet blijven mokken over de slechtheid van de wereld, ik wil hier en daar iets veranderen opdat uiteindelijk iedereen voor iedereen zorgt en iedereen van iedereen houdt, al klinkt dit belachelijk, niet?

ik vind het moeilijk om over de massa te spreken, wie is dat , de massa, horen wij ook niet een beetje bij die massa

het open jaar, georganiseerd door ku leuven, gaat ervan uit dat de unief meer moet kunnen bieden dan een studie of beroepsopleiding

het bestaat nog steeds, ga naar yahoo.com typ open jaar in , en kijk naar het artikel

bronvermelding: ds jongerenp woelwater

No comments: