Thursday, December 23, 2004

een kleine dichteres in de familie

velen schrijven in mn familie
kijk in dagboek gedachtengang, familieleden die schrijven
over carola dus
carola is nu 10 jaar, een kleine dichteres
het is mn nichtje, wel ja, van tante valentine haar zoon zn dochtertje, nichtje zeg ik steeds (want carola kan niet goed volgen wat een achternicht is)
enfin, dat maakt niet uit
lijkt ze op me?
van karakter toch, ze is (hmh) lief en slim en vindingrijk, kan uren zitten spelen met haar popje (bij mij is dat nu met bjorn he) of tekenen (ah, dat kan ik wel, een halfuurtje toch) of dichten (dat kan ik ook, 's nachts toch of met the secret poet of the candle-en moonlight)
of zomaar dromen (ooh! dat kan ik zeker)
geen moeilijk kind dus
krijgt wel graag haar zin (groot gelijk carola)
en hoort graag sprookjes of hoe tof ze is (tja, wie niet he, ik hoor graag bjorn vertellen en weet dat ook wel)
doet goed haar best op school in gent en komt alleen met clara soms, als clara vroeger is, alleen dus, naar huis (want groot worden begint vlug)
heeft een gsm, soms s een vriendje (haha! maartje, ik ben verliefd op diene van mn klas) of roept wheih maartje nuria plaagt me...help help snik snik
maar goed, maartje ziet carolaken en clara en nuria graag, tikt nuria die 13 is, op de vingers, dat haar zusje klein is, clara is ook makkelijk, kan uren spelen met een knuffeltje (beertje, aapje) zorgt er voor als geen ander, nuria is een puber he, klopt soms s met haar deur (tja, deed ik ook toen, kent geen ouders, waarom loopt dat hier, maar turnt graag, heeft al prijzen gehaald)
zo, nuria, clara en ook carola denk ik turnen alledrie, nuria heeft al de prijs van beste oost-vlaamse turnster in haar categorie (k geloof 10-12 jaar) behaald, knap he
clara en carola weet ik niet
verder kan clara ook mooi vertellen en tekenen en soms heeft ze eens ruzie met nuria (n zegt dan dat ze carola liever heeft maar meent dat niet he)
dus ja, een doorsnee gezin met doorsnee kinderen /puber en ouders (baah! ouders toch) waar komen die vandaan, ik blijf toch lekker lang op, en nee, ik poets mn tanden niet en nee, k ga niet slapen, ja , mn schoolwerk is af en nee, ik geef mn rapport niet en ja... je weet wel, k kan nog 5 blz doorgaan, hoe waren we zelf (hela, ik spreek hier niet voor me alleen he)
..........jouw reacties hierop, lezers.......
in het gastenboek van maren dan.....

No comments: