Monday, December 20, 2004

konijntje en hazeltje

raad eens hoeveel ik van je hou? vroeg konijntje aan hazeltje
raad eens?
zoveel hou ik van jou, konijntje stak zn handen tot boven zn hoofd, is dat niet veel?
ja, maar ik hou zoveel van jou, zei hazeltje de haas toen
hij stak zn handen omhoog
ooh, dat was veel hoger dan konijntje
raad eens ?
hoeveel ik van je hou?
hij sprong in de lucht, hij kwam tot aan een tak en kwam boven de hoogste tak met zijn oortjes uit
konijntje zei dat is hoog en heel veel
hazeltje sprong: oooh! konijn zag hem niet meer, waar was hij
konijntje zei toen: ik moet iets anders vinden, wat was er ver weg!
hij werd moe, zuchtte, zette zich neer, en kijk omhoog, oooh de maan, die was ver weg, verder dan de maan kon niet
konijntje zei dus: ik hou van jou helemaal tot aan de maan
zoveel hou ik van jou! is dit niet ver? weet je iets verder?
hazeltje zuchtte: oh, dat is lief en neen, ik weet niets verder dan de maan of toch?
konijntje zuchtte: wat dan, zn oogjes vielen haast toe, het was al laat voor hem, hij moest gaan slapen
ik hou van jou helemaal tot aan de maan en terug! zei hazeltje toen maar konijntje lag in slaap
is dit niet goed fluisterde hazeltje helemaal tot aan de maan en terug !µ
konijntje zei niets meer toen, was stil aan het dromen....
zo kom ik aan mijn naam, hazeltje en konijntje, dat zegt bjornken altijd, maar nu zeg ik konijntje tegen hem, eigenlijk kwam het ook doordat ik me wegstak, zei bjorn, gelijk een konijntje, maar ook omdat ik hem dit steeds vertelde
van maren
maren.hetschrijvertje.be
blogger.com
jongerenplaneet.be (ontspanning-gevoelsflarden-athilja)
nog iets?
bbc.co.uk/getwriting
zelf iets doen op bbc.co.uk zoek getwriting/typed article
daag!!!! hopelijk vind je dit tof, wel wil ik nog even vermelden dat dit verhaaltje uit een boekje komt, s gelezen in de fnac gent!!!! oooh zoooo moooi

No comments: