Thursday, December 23, 2004

je moet dansen op mijn graf/boek

theorie van kurt vonnegut
bron: boek je moet dansen op mijn graf

Ik moet bekennen dat ik een theorie heb: dat mensen niets meer zijn dan de som van de ideeën die ze over zichzelf hebben. Die theorie komt van Kurt Vonnegut, heb ik niet zelf bedacht, ik lees vele boeken van hem, zegt hij (naam onbekend)
de gedachte is als volgt: als je jezelf zeiet als een knappe,blauwogige geniale figuur van één meter negentig, die mooiere verzen schrijft en ze beter kan zingen dan ieder ander op de wereld, dan zul je je ook zo gedragen,....
Dat verklaart waarom er zo veel doodgewone, een meter zeventig lange mafketels met stopverfogen ronddansen op alle podiums over de hele wereld, paraderend als pauwen en zeurend en hunkerend naar handtekeningjagers en managers die hun contracten willen aanbieden en sterren van ze maken.
waar het op aankomt is hoe ze zichzelf zien, begrijp je we zijn wat we willen lijken, zegt kurt, dus moeten we maar goed nadenken over wat we willen lijken.

antwoord nu niet klakkeloos op de volgende vraag:
wie wil je zijn? ken uzelf, maak dan pas vrienden
ik wil, wacht hé, ...
een dichteres zijn
een jonge filosoof
een schrijvertje
een fijn iemand

wacht, ik heb er 'n tof liedje over, leopold 3, een vriend

maar een vriend wil ik zijn
een vriend
wil ik zijn
maar één zoals niet een
een vriend wil ik zijn
ps het lyric zoek ik even op, oke

maren
boek: bron: je moet dansen op mn graf (niet doen he)

No comments: