Thursday, December 30, 2004

mixen stijn brouns/maren janssens

mixen van dichten
poetry slam enzo
morgen: nele warson/maren janssens

levensveer

bloem der eeuwige vreugd:
aan de liefde raak je niet
zo onbereikbaar, lieflijk en zacht

bloem der eeuwige vreugd
licht in de duisternis
zo donker tussen haar natuurlijke pracht

bloem der eeuwige vreugd:
kluit aarde van levensvitaminen
't is daar dat men op wacht

bloem der eeuwige vreugd
aan de liefde raak je niet
zo teder en zo zacht

stijn brouns, briefje van verlangen

toen ik schreef
ik hou van jou
dacht je echt
dat ik dit niet meende
dat ik dit
diepste gevoel
zou onderdrukken
en zou zwijgen
terwijl ik het
kon uitschreeuwen....

athilja
geluk ligt verborgen

nog eentje van stijn en mij oke

ik had je nog willen zeggen
hoeveel ik van je hield, van jou,
van mezelf, die gesloten deuren,
leuk was dat

ik had je nog willen schrijven
om te zeggen, net op die dag,
tijdelijk weliswaar, hoeveel ik
van je hield

hoop doet leven zeggen ze
ik heb het niet getracht, misschien daarom werd je
immer door m'n kouwe liefde
geacht

stijn brouns

leef voor de liefde,
sterf voor de liefde

ah! die liefde toch
zoete, warme,
hete liefde
niet in te tomen liefde
oh? die liefde toch....
kille, koude liefde
gebroken hart
gebroken liefde
gebroken in jezelf

....

ah! die liefde toch....
gesloten in ons hart
harten gaan niet stuk
leef voor de liefde
en tot slot
sterf voor de liefde
proef van de liefde
geniet ervan

....
leef voor de liefde
en sterf voor de liefde

athilja

maren janssens, gedichten uit de bundel bouwstenen
stijn brouns, sterven op 'n zomerdag
stijn brouns, briefje van verlangen, dichtbundel met cd, teksten geschreven door stijn, ingesproken met nolle versyp



No comments: