Thursday, October 30, 2008

geluk ligt verborgen

Geluk ligt verborgen

Het geluk is zo uniek. Het ligt verborgen tussen jou en mij. Het kan je kwetsen, het kan je helpen. Geluk geeft men weg aan iemand anders. Geluk ligt tussen de prachtige bloemen, de natuur, vriendschap en de liefde.
U moet niet denken dat geluk vanzelf komt of gaat. Nee,
men kan iemand gelukkig maken. Men mag blij zijn voor het wonder van de schepping. U heeft vele vrienden maar ook vijanden. Geluk is zo kwetsbaar. Men kan het krijgen maar het kan ook afgenomen worden. Verborgen plekjes met jou, mij en de wereld. Geluk is iets uitdagend. Een nieuw begin, een nieuwe start. De tederheid, de stilte,
de gevoelens tegenover elkaar. De wereld om je heen geeft niet altijd geluk. Oorlog, ruzie, haat en discriminatie zijn doorslaggevende elementen. Vermist, ontvoerd en niet gevonden. Blijven hopen en geloven. Denk aan de kinderen : klein, tenger maar bang en gesloten. Teruggetrokken in hun wereldje zonder zorgen. Ze groeien op en worden strijdbaar. Strijdbaar tegen ouders, familie, vrienden. Men moet strijdbaar zijn tegenover de maatschappij, de wereld en vele zaken. Groei niet te vlug ! ! ! Alles komt op zijn tijd. Er is tijd genoeg om te leren vechten. Er door gaan, zonder doel, heeft geen zin.
Leef voor God, voor Jezus, voor vrienden en familieleden.
Leef voor vriendschap en liefde ! Sta ervoor open ! ! !
Wees strijdbaar in deze wereld. Geef me je handen en we gaan ervandoor. Bij elke hindernis zal ik bij je zijn. Ik zal je steunen, je helpen, voor je vechten. Ik neem je in bescherming. Geef me je hart, vol van tederheid.
Ik zal je leiden naar een wereld zonder zorgen. Elke dag zal ik je leiden, op je rusten en je liefhebben. Toon me jouw kleuren van tederheid. Geel, als de warmte van de zon. Blauw, om bij je weg te dromen. Rood, om van je te houden. Groen, om je te laten gaan. Wit, om bij stil te staan. Oranje, voor je liefde en trouw. Bruin, omdat ik je vertrouw. Paars, de kleur van de mooiste bloem die ik ken. Indigo, als de onschuld. Violet, als je vriendschap.
Al je gevoelens tonen jouw kleuren van tederheid. Misschien denk je wel in het zwart. Vergeet je uitdagingen niet waarin je het moeilijk had of je verdriet. Denk aan jouw kracht, je levenslust. Denk aan jouw plaats in deze wereld. Denk positief. Je kan treuren maar treur niet te lang. Schep vertrouwen in elkander. Schep geen wantrouwen, geen racisme, geen ruzie in de wereld.
Het is al erg genoeg. Begin bij jezelf alvorens je de wereld wil verbeteren. Geef niet steeds kritiek op een ander. Leer eerst jezelf kennen. Dan pas kan je de anderen ontmoeten. Begin stap voor stap, er is geen haast.
Denk aan de toekomst. Hou niet vast aan het verleden.
Leef naar de vrede. Leef maar leef niet vijandig.
Leer elkaar liefhebben. Zoals God ons allen lief heeft.

geschreven door :
Athilja 09-02-‘97

No comments: